5 decembrie 2025 a fost o zi importantă pentru Seminarul Teologic Ortodox „Veniamin Costachi” de la Mănăstirea Neamț, unde s-a desfășurat întâlnirea de lucru a profesorilor mentori și a elevilor incluși în programul de mentorat.
La eveniment au participat părintele arhimandrit Hrisostom Rădășanu, consilier la Sectorul Învățământ, și domnul Viorel Drăgan, inspector pentru învățământ preuniversitar în cadrul Arhiepiscopiei Iașilor.

Deschiderea întâlnirii

Activitatea a debutat cu rugăciunea de început, urmată de cuvântul părintelui director, prof. dr. Viorel-Romus Laiu. În mesajele adresate participanților, atât părintele director, cât și părintele arhim. Hrisostom Rădășanu au subliniat rolul esențial al programului de mentorat în formarea elevilor seminariști, accentuând sprijinul pe care acesta îl oferă în dezvoltarea personală și academică.

În continuare, profesorii mentori au împărtășit gânduri și experiențe acumulate în perioada derulării programului, evidențiind impactul pozitiv pe care îl observă în rândul elevilor. Un moment aparte l-a constituit intervenția lui Gabriel Mărculeț, fost elev al Seminarului și beneficiar al programului de mentorat, care a vorbit despre parcursul și transformările trăite în anii de formare.

Prima parte a întâlnirii s-a încheiat într-o atmosferă festivă: fiecare elev a primit în dar Sfânta Scriptură și Învățătura de credință ortodoxă, oferite de Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit Teofan, susținător constant al programului de mentorat destinat elevilor seminariști din Arhiepiscopia Iașilor.

Lucrările cu profesorii mentori

A doua parte a întâlnirii a fost dedicată exclusiv profesorilor mentori, care au început cu o sesiune de prezentare personală. Au fost discutate așteptările legate de activitatea de mentorat, temerile inerente unui astfel de demers, precum și dorințele referitoare la formarea elevilor.

Părintele arhimandrit prof. dr. Mihail Daniliuc a împărtășit experiența sa alături de primul elev seminarist mentor, în cadrul programului pilot, oferind o perspectivă concretă asupra dinamicii mentor–elev. De asemenea, doamna prof. Marcela-Lăcrămioara Bălău a reamintit conținutul mapei mentorului, prezentând principalele instrumente de lucru și ilustrându-le printr-un material cu bune practici.

Concluzii

În încheiere, participanții au evidențiat beneficiile programului de mentorat: descoperirea pasiunilor și a direcțiilor de viitor, creșterea încrederii în sine, dezvoltarea abilităților sociale și academice, precum și oferirea unui sprijin constant în perioade dificile. De asemenea, activitatea de mentorat contribuie semnificativ la îmbunătățirea performanțelor școlare și la formarea unei atitudini pozitive față de învățare.


prof. Marcela-Lăcrămioara Bălău

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.